Opis
BiK Drewno
Generowanie więźb dachowych jako modele przestrzenne 3D
Program posiada narzędzia do budowania w przestrzeni indywidualnych rozwiązań konstrukcyjnych:
– Rysowanie pojedynczych elementów konstrukcyjnych: słupy, belki, krokwie, kleszcze, zastrzały, jętki;
– Wstawianie krokwi koszowych, narożnych;
– Wstawianie słupów w szyku prostokątnym;
– Wstawianie krokwi równolegle do wskazanej połaci dachowej z docięciem do jej obrysu, według podanej liczby elementów lub rozstawu osiowego;
– Możliwość przedłużania krokwi, docinania do pionu lub prostopadle do elementu;
– Wstawianie belek w szyku o zadanym rozstawie;
– Ułatwione osadzanie elementów w przestrzeni, dodatkowe punkty charakterystyczne.
Projektowanie konstrukcji drewnianych 2D i 3D Szczególnie interesujące jest połączenie funkcji budowy przestrzennych układów konstrukcji drewnianych w Architecturalu z wykorzystaniem elementów dachowych generowanych parametrycznie. Przy tworzeniu programu uwzględniono istniejące standardy techniczne. Wprowadzanie nowych elementów, wykonywanie ich modyfikacji jest tak przygotowane, aby było proste i czytelne a użytkownik wykonał jak najmniejszą liczbę działań. Do przygotowania danych konstrukcyjnych zaprogramowano szereg okien dialogowych, w których widoczna jest cała konstrukcja, a wprowadzane elementy mogą być wyróżnione “kontrastowym” kolorem. Ważną cechą BiK Drewno, jest łączenie elementów graficznych z danymi geometrycznymi i konstrukcyjnymi oraz możliwość parametryzacji konstrukcji i zapisu informacji o konstrukcji.
Układy konstrukcyjne 2D i 3D
Dla usprawnienia wprowadzania danych, przyjęto zasadę jednokrotnego wprowadzania informacji o konstrukcji. Wynika to z potrzeby rysowania kilku widoków jednej konstrukcji, oraz z tego, że wprowadzana liczba danych niezbędnych do narysowania jednego z widoków jest prawie taka sama jak do wygenerowania kolejnego widoku. Generowanie odpowiednich widoków 2D lub rysowanie przestrzennej konstrukcji odbywa się automatycznie po wskazaniu odpowiedniej opcji.